Jep, se mitä olen tässä kauhulla pelännyt ja odottanut tapahtui sitten viimeinkin ja taas kerran.. Minulla on jännytulehdus tms. ranteessa, käsi lastassa ja kovasti odottamani kesävire tallottuna alimpaan helvettiin. Miksikö?! Minäpä kerron...

Kaikki alkoi vuonna 2004, kun viimein keksin, mikä minusta tulee isona. Hain parturikampaajakouluun sekä tekstiili- ja vaatetusalalle, joista sittemmin ajauduin erinäisten mietintöjeni kautta opiskelemaan jälkimmäistä alaa. Nautin koulustani, kerrankin, olin löytänyt viimeinkin kutsumukseni. Kävin kouluni kunnialla loppuun ja valmistuin keväällä 2007. NOOH, norjalasivitsi, sitten ranteeni kipeytyi kummasti; lääkärit pomputtivat tk:lla joka viikko, kunnes keksivät että isketään siihen kortisonia ja pannaan se lastaan pariksi viikoksi. Siitähän se sitten parani, mutta nyt, kun on kulunut miltei tarkalleen vuosi tästä, minulla on taas käsi paketissa, tekemisen puute ja mikä hemmetti parasta; en tiedä ottaako tällaista töihin kukaan! Minulla on olkapäässä tulehdus ja nyt vielä saman käden ranne, eikä tälle taida loppua näkyä. Lääkäri oli vankasti sitä mieltä, että kannattaisi harkita uudelleen kouluttautumista, käsityöala ei liene paras vaihtoehto minulle..

Mutta... Minä en osaa muuta; piirtäminen ja käsillä tekeminen ovat minulle henkireikä, jonka kautta elää. En suotta ole katkera, mutta tulee väkisinkin mieleen eräs keskustelu, jonka kävin ystäväni kanssa vuosia sitten. Antaisin mielummin molemmat jalkani, kuin oikeaa kättäni.. Ja nyt, kun tämä jatkuvasti temppuilee, milloin olkapäästä, milloin ranteesta, mietinkin, josko joku sarkasmin jumala minua lie kuunnellut..

Kesä on alkanut muutenkin jokseenkin vaisusti, hermoja raastaen ja nukkuen, joten jatketaan samaan malliin siis syksyyn asti.. Olen saanut aikaiseksi sentään jotain näkyvää; kävin siskoni luona kajaanissa ja maalasin poikien seinille vähän kuvia :) .. (kuvat alhaalla)

Jossain mielessä pitäisi kenties oppia tästä jotain; on pieni itsetutkiskelun paikka, kun alkaa etsiä itsestään uusia, ehkä hieman piileviä kykyjä, joiden avulla voisi kenties saada työtä, jossa menestyisi.. Tai edes sitä työtä.. En tiedä, maailma tuntuu nauravan päin naamaa katuojassa rypevälle artesaanille, jonka lastoitettu, tulehtunut käsi, ei nouse edes näyttämään kansainvälistä käsimerkkiä enää.. Paskaa..

1636987.jpg
Perttu-pojan huoneen pupu ja psykokurre

1636994.jpg
Panun Herra Hakkarainen...

1636992.jpg
..ja yltiö omituinen hämähäkkeni..